26 (Adele style)

26 to całkiem spora liczba. Chciałabym mieć 26 ciastek, albo 26 nowych książek do przeczytania, 26 dni wolnych albo 26 małych kotków do głaskania. Zamiast tego mam 26 lat (bez 3 dni) i 26 pomysłów na siebie.

Dla wielu, nadchodzące urodziny to czas podsumowań. Czas, kiedy patrzymy na to, co udało nam się w życiu osiągnąć. To jednak równie dobry moment na to, by postawić sobie nowe cele. I ja mam ich dla siebie tyle samo, co lat. Kolejność zupełnie przypadkowa.

  1. Nauczyć się efektywnego planowania czasu
    To w końcu klucz do osiągnięcia następnych 25 punktów.
  2. Ogarnąć swoją przestrzeń
    Postaram się wrócić do korzeni, wprowadzić w swoje życie zasadę minimalizmu, stylu i jakości ponad ilość. A pomoże mi w tym „Sztuka prostoty”.
  3. Zacząć się zdrowo odżywiać
    Warto byłoby zacząć od własnoręcznie przygotowywanych potraw. Fast foody to takie pyyszne zło :<
  4. Znaleźć czas na spotkania ze znajomymi
    Chociażby takie, jak to dziś. Niespieszne i wesołe.
  5. Znaleźć czas na wyjścia do teatru/na wystawy/eventy kulturalne
    Internet aż kipi od interesujących mnie wydarzeń. Do tej pory powstrzymywał mnie zwkle brak czasu, albo zwyczajne „nie mam z kim iść”.
  6. Zacząć regularnie prowadzić bloga
    Czyli wreszcie znaleźć czas, by robić coś, co sprawia mi przyjemność. I dzięki temu, być w tym coraz lepszą.
  7. Wrócić do pisania opowiadań
    Wyrzucić z siebie wszystkie te kłębiące się we mnie historie.
  8. Nauczyć się gotować
    To wpływ Jamiego Olivera i jego FoodTube’a.
  9. Wreszcie schudnąć
    Może 26 kg? Dlaczego nie.
  10. Zacząć regularnie chodzić na siłownię
    I wytrzymywać tam przynajmniej godzinę.
  11. Zacząć kolejne studia
    Tłumaczenia? Psychologia? Prawo? Na co padnie tym razem?
  12. Zacząć przygotowania do egzaminu na tłumacza przysięgłego
    To będzie długa droga. Im wcześniej zacznę, tym wcześniej skończę. A nuż jeszcze przed 30-stką.
  13. Więcej podróżować
    W tym roku zaliczyliśmy wypad do Pragi. Kolejna na liście jest Norwegia, potem Wiedeń. A dalej…sky is the limit 🙂
  14. Zacząć naukę kolejnego języka obcego
    Praca we włoskiej firmie sprawia, że dość naturalnie wybrałam kolejnego kandydata. Muszę koniecznie wrócić do korzystania z duolingo.
  15. Nauczyć się obsługiwać CATa
    Computer Assisted/Aided Translation to już nie przyszłość zawodu tłumacza. To teraz i tu, dlatego nie powinnam zostawać w tyle. Kurs Tradosa brzmi dość rozsądnie.
  16. Więcej czytać dla przyjemności
    Oprócz korespondencji kontraktowej i dokumentacji technicznej, dobrze jest czasem zagłębić się w dobry thriller czy kryminał.
  17. Zdać egzamin na prawo jazdy
    Jestem już zbyt blisko konca, by teraz rezygnować.
  18. Zacząć oszczędzać
    Chociażby na te wszystkie dalekosiężne plany 🙂
  19. Robić więcej zdjęć
    Mój pradziadek-fotograf miał rację, jestem mu ogromnie wdzięczna za wszystkie zdjęcia z dzieciństwa. Ja też chciałabym wyrobić w sobie nawyk rejestrowania swoich wspomnień.
  20. Przyzwyczaić się do wczesnego wstawania (i wcześniejszego chodzenia spać)
    24 godziny to całkiem sporo czasu, jeśli nie wstaje się marząc o tym, by położyć się spać.
  21. Częściej chodzić potańczyć
    Tańczyć, jakby nikt nie patrzył 🙂
  22. Odnowić kontakt z kilkoma dobrymi znajomymi
    Ok, pierwsze kilka zdań rozmowy będzie pewnie dziwne i niezręczne. Ale potem będzie już tylko lepiej!
  23. Czytać więcej poezji
    Poezja mnie inspiruje.
  24. Słuchać więcej muzyki
    Muzyka mnie uszczęśliwia.
  25. Nauczyć się odpoczywać
    I przekonać się, że mi się to należy.
  26. Być szczęśliwą
    Doceniać to co mam 🙂

Zamierzam wracać do tego posta cały rok i sprawdzać jak mi idzie. Tworzenie list pomaga mi się zorganizować i trzymać ustalonego planu. A Wy, jak się motywujecie?

Skomentuj

