Dziękuję mamie, tacie i Akademii,czyli Charming Ginger robi Liebster Blog Award

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce…

Tak pewnie zaczynałby się ten post, gdybym była fanką Gwiezdnych Wojen (o czym poniżej), choć właściwie chodzi po prostu o to, że nominację do Liebster Blog Award otrzymałam całe lata świetlne temu od Czarny Kotu w Internetach. I tyle właśnie czasu zabrało mi odpowiedzenie na 11, wcale nie tak prostych jakby się wydawało, pytań. Cieszę się, że jednak wreszcie się na to zdobyłam, bo okazało się to naprawdę świetną zabawą! Nie sądzę, bym komukolwiek jeszcze musiała tłumaczyć, na czym polega ta zabawa. W wielkim skrócie, liebsternominuje się śledzone blogi (najczęściej te mniej znane) do nagrody Liebster Blog Award i wzywa do odpowiedzi na 11 wymyślonych przez siebie pytań. Czyli taki łańcuszek, tylko dużo bardziej sympatyczny.

Dzięki, Czarny Kotu w Internetach. No to lecimy…

  1. Po co i na co – czyli skąd pomysł na założenie bloga?

Blogów w swoim życiu posiadałam niezliczoną ilość. Część z nich poświęcona była publikowaniu mojej tak zwanej prozy, część po prostu zwyczajnej pisaninie. Żaden nie został ze mną na dłużej. To znaczy, żaden oprócz Rudości Życia. Pomysł na bloga powstał w chwili, kiedy – bardzo niechętnie – opuszczałam moje ukochane miasto oraz wszystkich moich bliskich i przyjaciół i wyjeżdżałam za chlebem. W założeniu miało być to miejsce, które moi znajomi mogliby odwiedzać, by dowiedzieć się co u mnie słychać. Od tego czasu, blog powoli ewoluuje w coś bardziej ogólnodostępnego. Mam pewne cele, które chciałabym osiągnąć, ale przede wszystkim cieszę się podróżą.

  1. Ulubiona postać z Gwiezdnych Wojen?

 Powiem bez ogródek: nie jestem wielkim fanem Gwiezdnych Wojen (hipster much?) Mimo to, rozumiem i szanuję ich miejsce w popkulturze, a nawet z chęcią obejrzę nadchodzącą premierę. Moje umiarkowane zainteresowanie przekłada się jednak na to, że nie zastanawiałam się nigdy nad tym, która z postaci jest moja ulubioną. Zdaje się, że mojemu bratu kojarzę się z Mistrzem Yodą, co niesamowicie mi schlebia. Niech więc on moją ulubioną postacią będzie.

 

  1. Media społecznościowe w których się udzielasz?

 Dużo Facebooka, więcej Facebooka, a ostatnio także Instagram (charming_ginger). Założyłam także Snapchata, ale, co tu dużo mówić…nie bardzo rozumiem jego fenomen.

  1. Ulubiony gadżet (nie musi być praktyczny!)?

 Mój absolutnie ulubiony gadżet, bez którego nie wyobrażam sobie życia, to mój telefon. Moją Nokię 1020 kupiłam (z pomocą rodziców w ramach prezentu Gwiazdkowego) głównie ze względu na aparat. Można spokojnie powiedzieć, że to nie tyle telefon z dobrym aparatem, co aparat z telefonem, który służy mi także jako narzędzie zapewniające stały dostęp do Internetu. Czego chcieć więcej?

  1. Oglądasz seriale? A jakie?

Śmiało mogę powiedzieć, że jestem serialoholiczką. Seriali, które oglądam (z przerwami oczywiście) nie dałoby się policzyć na palcach obydwu rąk! Wymienię zatem tylko te, które nadrabiam w tej chwili:

  • The Flash
  • Arrow
  • Agents of S.H.I.E.L.D.
  • Jessica Jones
  • iZOMBIE
  • Castle

 

  1. Gra video Twojego życia?

Pamiętam, że jako dziecko absolutnie uwielbiałam grę Circus Charlie na Pegasusa. Jeśli chodzi o gry komputerowe, to moją pierwszą miłością (odkrytą dość późno, ale jednak!) jest Portal (i Portal 2 w trybie co-op!). Ostatnio przesiadłam się natomiast na konsolę i zagrałam wreszcie we wszystkie części BioShocka (zaczynałam od komputerowej wersji BioShock: Infinite). Kocham ten klimat!

  1. Ulubiony program telewizyjny z dzieciństwa?

Oj, zaliczyłam dzięki temu pytaniu powrót do czasów totalnej beztroski oraz wycieczkę w odmęty Internetu. Moją ulubioną bajką byli Yattaman, na równi chyba z Motomyszami z Marsa. Nie lubiłam za to Teleranka. J

  1. Twoja życiowa pasja to… ?

Tłumaczenia. Mówię to bez chwili zastanowienia. Tak, jestem jednym z tych szczęśliwców, którzy zarabiają dzięki swojej prawdziwej pasji. I pewnie ciężko będzie mi wytłumaczyć, co takiego pasjonującego i porywającego może nieść ze sobą ten zawód. Wydaje mi się, że tylko drugi miłośnik języka może zrozumieć, jak każde zdanie może nieść ze sobą wyzwanie. Że może być zagadką, którą rozwiązać można zawsze na kilka sposobów. I że to właśnie szukanie rozwiązania – i znalezienie tego optymalnego – jest źródłem ogromnej satysfakcji.

  1. Kreatywność – jak ją pobudzasz?

Nieodłącznym elementem moich częstych podróży są ludzie. Spotykam różnych ludzi, słucham ich historii, obserwuję ich zachowania. Codziennie uczę się czegoś od ludzi i to właśnie z nich czerpię inspirację, a każda interakcja pobudza moją kreatywność. Oprócz tego dużo czytam, a ostatnio oglądam też TedTalks – to dopiero niewyczerpana studnia pomysłów!

  1. Ulubione miejsce w Twojej okolicy?

Latem to na pewno tętniący życiem Bulwar Filadelfijski. Nie ma nic lepszego, niż przejść się Starówką, zajść na lody do Lenkiewicza, a później spacerować Bulwarem Filadelfijskim aż do zmroku. W chłodniejsze, mniej zachęcające do przechadzek dni, jest to natomiast Grande Coffee. Cudownie klimatyczne, przytulne i swojskie miejsce, które zawsze pachnie świeżym ciastem i pyszną kawą. Czego chcieć więcej?

  1. Co prywatnie uważasz za hit lat 90tych?

W modzie: getry z Dalmatyńczykami!

W muzyce: wszechobecne disco polo!

Ulubiona zabawa: gra w gumę!

Zbyt długo wstrzymywałam już ten całkiem sympatyczny łańcuszek. Do dzieła zatem, oto 11 moich pytań do Was:

  1. Co sprawia Ci prawdziwą radość?
  2. Ciastka czy cukierki? Uzasadnij 😉
  3. Marvel czy DC? Dlaczego?
  4. Herbata czy kawa?
  5. Co najbardziej w sobie lubisz?
  6. Z którego wpisu na swoim blogu jesteś najbardziej dumna/y? Link poproszę!
  7. Jaka piosenka utkwiła Ci ostatnio w głowie?
  8. Co wartego polecenia ostatnio przeczytałaś/eś?
  9. Jaki jest Twój ulubiony film na taki dzień jak dziś?
  10. Gdybyś mógł/mogła przenieść się do wybranego miejsca na świecie, gdzie by to było?
  11. Jakie jest według Ciebie zaskoczenie roku 2015?

liebsterlong

Bakesaurus

Katie’s Wonders

Babskie Pisanie

Nerd Kobieta

Jestem Geekiem

Młoda Mama w Dolinie Hipsterów

Agu Blog

Ania Gotuje

Nominuję też Ciebie, i Ciebie, i Ciebie też 🙂

3 uwagi do wpisu “Dziękuję mamie, tacie i Akademii,czyli Charming Ginger robi Liebster Blog Award

  1. Obiecałam sobie, że więcej postów z LBA nie poczynię na blogu. Jak wrzucam nowy z tym tematem, to mnie kolejni wywołują. Pozwolisz więc, że udzielę odpowiedzi w komentarzu 🙂

    1.Co sprawia Ci prawdziwą radość?
    Pisanie. Bez dwóch zdań. Gdy piszę to się odstresuję. Lubie to i obecnie nie wyobrażam sobie, że miałabym przestać. Na pisanie zawsze wysupłam czas, choćby się waliło i paliło.

    2. Ciastka czy cukierki? Uzasadnij 😉
    Jedno i drugie. Jestem maniakiem słodkości i sobie nie żałuję.

    3. Marvel czy DC? Dlaczego?
    Nie mam pojęcia co to jest Marvel i DC. Więc pewnie żadne 🙂

    4. Herbata czy kawa?
    Zdecydowanie kawa. Najlepiej w wiadrze i gorąca. Ale czasami mam ochotę na herbatę i też popijam. jednak kawa wygrywa.

    5. Co najbardziej w sobie lubisz?
    Chyba charakter. Jest ciężki i trudny do ogarnięcia ale ma w sobie nieopisane pokłady uporu, który pomaga mi w dążeniu do celu.

    6. Z którego wpisu na swoim blogu jesteś najbardziej dumna/y? Link poproszę!
    Mam kilku ulubieńców. Ale dumna jestem chyba ze wszystkich. Jeśli miałabym wybrać TOP 3, to byłyby to te wpisy:
    http://babskiepisanie.blogspot.com/2015/10/winny-jestes-ty-i-twoje-dziecko-nie-on.html
    http://babskiepisanie.blogspot.com/2015/12/nie-jestem-wyrodna-matka.html
    http://babskiepisanie.blogspot.com/2015/09/skrywane-emocje.html

    7. Jaka piosenka utkwiła Ci ostatnio w głowie?
    Krystyna Prońko – Psalm stojących w kolejce.
    Mam go w głowie od bardzo dawna i nie chce się mnie odczepić 😀

    8. Co wartego polecenia ostatnio przeczytałaś/eś?
    Nie będę nikogo i niczego wyróżniać. Codziennie czytam coś naprawdę dobrego.

    9. Jaki jest Twój ulubiony film na taki dzień jak dziś?
    Pretty Woman 🙂

    10. Gdybyś mógł/mogła przenieść się do wybranego miejsca na świecie, gdzie by to było?
    Księżyc się liczy? Czasami chciałabym się tam teleportować.

    11. Jakie jest według Ciebie zaskoczenie roku 2015?
    Codziennie coś mnie zaskakuje. Ciężko wybrać.

    Polubione przez 1 osoba

    • Serdeczne dzięki za odpowiedzi, mimo nawału podobnych nominacji! Jak zwykle czytam z przyjemnością.Pisz, pisz i nie przestawaj! Z tym Marvelem i DC to się wcale nie dziwię, nie każdy jest fanem komiksów 🙂

      Lubię to

Skomentuj

